kLik!kLik!!!

Saturday, March 19, 2011

mAAfkANLah....!


Pernah buat salah? Adatlah manusia biasa, tak sunyi dari melakukan kesalahan. Lagi kan lidah pun boleh tergigit. Ini kan kita insan biasa yang punya hati dan perasaan….!

Apabila orang buat salah pd kita, bukan main lg kita mengamuk…habis semua bahasa indah yang keluar sampaikan bahasa binatang pun kita dh pandai cakap.

Tapi sedarkah kita, bahawasanya Memberi maaf itu ubat…. Ubat yang tidak dijual di mana-mana klinik dan farmasi.. maaf itu ubat untuk hati..  apabila kita melakukan kesalahan, tentu hati kita tidak tenang. Lepas mintak maaf barulah rasa cool, kan? Tapi nak ke orang maaf kan kita????????????

Bukan mudah memohon maaf kerana setiap dari kita punyai ego yg tersendiri. Tp ego tak kan blh bawa ke mana pun..so  jgn segan-segan, mohonlah kemaafan bila melakukan kesalahan. Orang nak maafkan ke tidak, terpulanglah…tapi janganlah melakukan kesalahan yang sama berulang kali.

Belajarlah memberi kemaafan sebelum dipinta.  Beri maaf dengan hati yang yang ikhlas serta mengharapkan rahmat Allah semata-mata..



“Orang yang tak pernah melakukan kesilapan adalah orang yang tak pernah buat apa-apa…”

“Tapi orang yang selalu melakukan kesilapan mungkin orang yang tak tahu buat apa-apa….!”

3 comments:

  1. nice :) kita sebagai manusia kena saling memaafkan dan amik pengajaran dari kesilapan kita.

    ReplyDelete
  2. tak ada orang yang sempurna.Belajar memaafkan. (^^o)

    ReplyDelete
  3. betul tu.. kadang2 ape yang terbaik ialah saling memaafkan =)

    ReplyDelete