kLik!kLik!!!

Sunday, January 30, 2011

i pRomiSE


Dah tunaikan ke janji-janji manis yang ditaburkan selama ni? Jangan tahu berjanji je ye.. bukan apa, cuma mengingatkan yang terlupa. Bila dah berjanji kena lah ditunaikan.. tak nak lah digolongkan sebagai orang munafiq…(yakni apabila berjanji ia mungkiri).
Sebelum dapat sesuatu, macam-macam yang dijanjikan. Semuanya indah belaka. Apabila dinaikkan pangkat, saya nak tunaikan haji. Bila pangkat dah naik, gaji bertambah, buat-buat lupa lak janji pada Allah..konon-kononnya duit tak cukup lagi. Mana nak cukupnya kalau duit bertambah, perbelanjaan pun bertukar daripada keperluan kepada kehendak yang mewah-mewah…
Macam mana janji pada kawan, dah tunaikan ke? Tak kisah lah perkara remeh pun, yang penting janji kena tepati. Kalau janji pukul 9, pukul 9 lah. Jangan lewat-lewat, takut termasuk golongan yang mungkir janji lak..!
Kerbau pegang pada talinya..manusia berpegang pada janji nya..! so selamat menunaikan janji dan jangan berjanji apa yang tak mampu dilaksanakan….!!!!!

Ehhh…tadi saya janji apa ek pada awak…???? Sori, terlupa… (selalu macam tu, bosan kan dengar alasan gitu dari dulu sampai sekarang tak berubah…)


No comments:

Post a Comment