kLik!kLik!!!

Saturday, January 15, 2011

doA isTikHaRAh


بسم الله الرحمن الرحیم
Doa istikharah

اَللّهُمَّ إِنِّي أَسْتَخِيْرُكَ بِعِلْمِكَ وَأسْتَقْدِرُكَ بِقُدْرَتِكَ وَأَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ الْعَظِيْم فَإِنَّكَ تَقْدِرُ وَلا أَقْدِرُ وَتَعْلَمُ وَلا أَعْلَمُ وَأَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوْبِ
اَلّلَهُمَّ إِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الأَمْرُ خَيْرٌلِي فِي دِيْنِيْ ودُنْيَايَ وعَاقِبَةِ أمْرِي عَاجِلِهِ وآجِلِهِ فَاقْدِرْهُ لِيْ ثُمَّ يَسِّرْهُ لِي وَإِنْ كُنْتَ تَعْلَم أَنَّ هَذَا الأمْرَ شَرٌّلِي فِي دِيْنِي ودُنْيايَ وعاقِبةِ أَمْرِي عاجِلِهِ وآجِلِهِ فَاصْرِفْهُ عَنِّي واصْرِفْنِي عَنْهُ واقدْرلِي الخَيْر حَيْثُما  كانَ  إنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْئٍ قَدِيْرٌ..

Ya allah, sesungguhnya aku meminta petunjuk yang baik dari Mu, dengan ilmu Mu, aku meminta kekuatan dari Mu. Aku meminta dari Mu dari kelebihan Mu yang banyak, maka sesungguhnya Engkau berkuasa, aku tidak berkuasa, Engkau mengetahui dan Engkaulah yang paling mengetahui bahawa perkara ini baik untukku pada agamaku, duniaku dan kesudahan urusanku buat masa kini dan masa akan datang maka tentukannya untuk ku dan permudahkannya kepadaku, jika Engkau mengetahui bahawa perkara ini tidak baik untuku pada agamaku dan duniaku dan kesudahan urusanku buat masa kini dan masa akan datang maka elakkannya dariku dan elakkan diriku daripadanya, tentukanlah kebaikan untukku di mana sahaja aku berada sesungguhnya Engkau berkuasa di atas segala sesuatu…

No comments:

Post a Comment