kLik!kLik!!!

Saturday, May 14, 2011

tANdA bErkUAsA



Di antara tanda-tanda kekuasaan Nya ialah Dia menciptakan kamu dari tanah, kemudian tiba-tiba kamu (menjadi) manusia yang berkembang biak.


Dan di antara tanda-tanda kekuasaan Nya ialah Dia menciptakan kamu isteri-isteri dari jenismuu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan Nya diantara kamu rasa kasih dan sayang. sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.


Dan di antara kekuasaan Nya ialah menciptakan langit dan bumi dan berlainan-lainan bahasamu dan warna kulitmu. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang mengetahui.


Dan di antara tanda-tanda kekuasaan Nya ialah tidurmu di waktu malam dan siang hari dan usahamu mencari sebahagiaan dari kurnia Nya. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang mendengarkan.


Dan di antara kekuasaan Nya Dia memperlihatkan kepadamu kilat untuk (menimbulkan) ketakutan dan harapan, dan Dia menurunkan air hujan dari langit, lalu menghidupkan bumi dengan air itu sesudah matinya. Sesungguhnya pada demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang mempergunakan akalnya.


Dan di antara tanda-tanda kekuasaan Nya ialah berdirinya langit dan bumi dengan iradat Nya. Kemudian apabila Dia memanggil kamu sekali panggilan dari bumi, seketika itu (juga) kamu keluar (dari kubur).


Dan kepunyaan Nya lah siapa saja yang ada di langit dan di bumi. Semuanya hanya tunduk kepada Nya.



(ar- Rum: 20-26)

1 comment:

  1. janganlah merungut dgn apa yg ada..
    sebab kita dicipta dgn sebaik rupa.. :)

    ReplyDelete